背比べ

背比べ

2010年12月2日木曜日

餃子〜

We bought hot plate with three different plates the other day. It has a regular flat plate for yakisoba or okonomiyaki, a grill type of plate for yakiniku, and a takoyaki plate. Jeff wanted this for looong time, especially the takoyaki plate.

先日、とうとう買いました☆ホットプレートこれ一台!平面プレート、たこ焼きプレート、焼き肉用の波型プレートが付いているホットプレートがず〜っと欲しかったジェフ。でも邪魔になるかな〜、ちょっと高いな〜、となかなか買わずにいたのだけど、先日セールしていたので買ってしまいました☆

We cooked gyoza on this today.

早速今日は餃子にしました♪





餃子を焼いている間、赤ちゃんはにわとりと遊んでたのですが、いつのまにか背中に乗っかられてしまったみたい。



We still have some cabbage left, so we will probably try to make okonomiyaki this weekend! Jeff wants to make takoyaki really bad though... There is a very good takoyaki place by my parents' house, called Maruta. Jeff loves their takoyaki the best so far. Hope our takoyaki will turn out better than Maruta's takoyaki:)

キャベツが余ってるから、週末はお好み焼きかな〜。餃子より、お好み焼きより、ジェフが一番作りたいのはたこ焼き♡実家の側にあるマルタっていうたこ焼き屋さんが、今の所どのたこ焼きよりも美味しいのだけれど、それより美味しくできるかな〜楽しみ〜☆

1 件のコメント:

  1. ホットプレートいいやんね!ってかたこ焼きも出来るんや~!私は前回日本に帰った時に実家にたこ焼き器があったから持って帰ってきて、何回か使ってます!あとホットプレートもお鍋付きのやつだけど持って帰ってきたよ。私一人の時に持って帰ったから重たかったけど、めっちゃ大活躍。ホットプレートは電圧器必要なしで普通に使えるからそれもナイス!

    返信削除