背比べ

背比べ

2011年1月30日日曜日

ほんと天気予報は...

Weather report is always wrong...it said 90% of snow today, but it didnt. We were not able to go outside anyway though because there was lots of snow on the ground from last night.

天気予報、ほんと当たりません...。今日はちょっと日が照っていたので、お散歩にでも行こうかな〜と思って準備していると、またまた雲行きが怪しくなってきました。天気予報を見てみると、午後から雪90%。これは絶対降るね〜ということで、お散歩は中止。なのに、結局雪は降らず〜。でも昨日の夜は結構降っていて、今朝起きたら結構積もっていたので、どっちみちお外を歩くのは難しかったかもね :(



Looked nice outside though.

窓からの景色は快晴で奇麗でした。



Since we couldn't go outside, I decide to make milk mochi that I found a recipe before and always wanted to make. You just have to mix milk, corn starch and sugar. After that you are supposed to refrigerate it for 2 to 3 hours...so I just left it outside on snow!

お家で何をしようかな〜と考えて、最近見つけて気になっていた牛乳餅っていうのを作ってみることにしました。牛乳と片栗粉とお砂糖を混ぜるだけ!後は2〜3時間冷やすって書いてあったので、冷やしてみました(笑)。



I am sure it is colder than in the refrigerator!

絶対にこっちの方が冷蔵庫より冷たそう!

きな粉をつけて食べました。わらび餅のミルク味みたいな感じで美味しかった♡



Jeff made some bread as it was his Sunday routine, but this time he made milk bread as I requested. I like sourdough bread too, but I wanted to try something more light and fluffy.

ジェフもまた日課のパン作り。でも今日は私のリクエストで、ダブルミルクハースを作ってもらいました☆サワードウも美味しいけど、たまにはふわふわのパンが食べてみたくなったので。



Jeff made some Chili for dinner. Warm, lots of veggies...mmm it was perfect for this weather!

夜ご飯はジェフが作ったチリスープ。温まるし、お野菜いっぱいで美味しかった☆



By the way, Jeff got re-contracted with JET Programme for the third year, so we are going to stay here another year for sure :)

そうそう、ジェフが無事にJET Programme3年目の契約更新できたので、とりあえず後1年は日本に居る事になりました☆

1 件のコメント:

  1. そっか!あと1年居れるんや~!!良かったね☆
    でもちさちゃん達が日本に行ってから今年で3年目に突入するってめっちゃ早く感じるわ。

    返信削除